DHARMA III
Stanje sreće i zadovoljstva koje se spominje na kraju prethodnog članka se dobija sprovođenjem Darme, odnosno izvršavanjem svojih dužnosti. Sve što je u gore navedenom tekstu rečeno o darmi nalazi se u devetoj kući u horoskopu. Jedno od njenih imena je Darma.
Deveta, pored desete je jedna od najbitnijih kuća samog horoskopa. Kao što je
deseta kuća najjača kendra*1, tako je deveta najjača kona *2 bhava. Grahe u
kendrama dobijaju na snazi, dok one u konama dobijaju na povoljnosti. Pošto je
deveta najjača kona, graha koja je u njoj smeštena će dobiti najviše povoljnosti.
U svom monumentalnom delu BPHS3, mudrac Parašara kaže da se
deveta kuća izučava kako bismo videli sreću, posvećenost Gospodu, hodočašća,
dikša gurua, poslušnost prema učitelju, znanje o religiji, slavu... Stoga, darmu
posmatramo iz devete kuće i iz Navamse *4.
Odavde vidimo kolika je važnost devete kuće. Upravo je deveta kuća
mesto koje nosi najviše kvalitete koje osoba treba da ima – posvećenost
Gospodu, dikša gurua, znanje o religiji – jedino nam to pomaže da uzdignemo
svoju darmu i pokušamo da pređemo ovaj okean Samsare. Ako pogledamo
Navamšu, deveta bhava je karja bhava – kontrolišuća bhava u ovoj podelnoj
karti. Parašara nam savetuje da posmatramo ovu podelnu kartu – Navamšu za
brak jer je na jednom nižem nivou to naša darma. Darma je jedina stvar koju
nosimo sa sobom iz života u život. Ona pokazuje darmu osobe ili blagoslove Šri
Narajane. Darma svih ljudi jeste da se venčaju, imaju brak i decu ili da se
venčaju sa Bogom, imaju duhovnu decu, odnosno šišje, učenike. S obzirom da
je sedma kuća u horoskopu kuća partnera, ona je jedanaesta (dobici) u odnosu
na devetu i tako vidimo da je dobitak darme brak. Takođe zaključujemo da
jedanaesta kuća od devete (sedma), predstavlja rast darme, dok će dvanaesta
(gubitak, žrtva) od devete, biti pad darme (osma bhava). Tako će osma kuća koja
predstavlja udovištvo, predstavljati uništenje darme – budući da je dvanaesta od
devete. Bhava karaka za devetu kuću je Guru ili Jupiter koji u horoskopu predstavlja Bagvana ili Boga, te je i njegova pozicija u čartu od izuzetne važnosti
jer nije isto gde nam se našao Bog u horoskopu. Njegova dobra pozicija će
osigurati dobre efekte iz devete kuće. Dobre kuće u kundaliju su kendra i kona
bhave i kada se Guru kao signifikator za devetu kuću nađe u nekoj od ovih kuća
on će dati dobre efekte. Posebno je dobro kada se on nađe u kendrama jer će
tada biti osnažen, budući da grahe u kendrama dobijaju snagu, dok u konama
dobijaju povoljnost.
Na sociološkom nivou deveta kuća predstavlja oca. Otac je taj koji nas
začinje, on je Surja, koja je pak signifikator za darmu, sekundarna karaka za
devetu kuću. Surja začinje, a Čandra održava. Iz ovog principa proizilazi da sve
joge u čartu začinje Surja, a održava ih Čandra, te i jedna i druga graha moraju
biti snažne i dobro postavljene kako bi joge u horoskopu funkcionisale. Jer ako je
Sy jak, a Ch slaba, joga se može aktivirati, ali ne može dugo trajati, jer Ch kao
majka nema snagu da iznese jogu (efekat) do kraja, i obratno. Devata devete
kuće jeste Višnu onaj koji nas odrzava na višem planu, dok je viši nivo, Pratjadi
Devata Sri Narajana. Kada pogledamo trojstvo, Brahma, Višnu i Šiva, vidimo da
je Brahma onaj koji stvara, on je rađas guna, Šiva je onaj koji uništava sve što je
stvoreno i on je tamas guna i konačno Višnu je onaj koji nas održava, on je satva
guna.
Druga, veoma bitna stvar jeste vladar devete kuće. On takođe, kao i Guru
predstavlja Boga, božanski princip, uticaj Bagvana u našem životu. Različita
pozicija vladara devete će dati različite efekte. Ako se on nađe na lagni osoba je
inteligentna, dobro je vaspitana, želi da pomogne drugima, srećna je sama po
sebi – efekti devete kuće idu samoj osobi. Naravno da nijedan uticaj ne možemo
posmatrati izolovano jer ako postoji uticaj drugih graha on će modifikovati te
efekte. U slučaju da je vladar devete kuće u jutiju (konjunkciji) sa nekom drugom
grahom, ta graha može podići ili spustiti sudbinu osobe. Tako na primer ako je on
u jutiju sa Budom, Bud je taj koji može da spusti ili podigne sudbinu osobe. Čara
karaka, odnosno osoba za koju je Bud čara karaka ili prijatelji, mogu uticati na
sudbinu osobe. Ako je vladar devete kuće u jutiju sa Šukrom, partner ili osoba za
koju je Šukra karaka mogu podići ili spustiti sudbinu osobe u zavisnosti da li je
šuba ili papa.
Deveta kuća predstavlja principe koji vode osobu kroz život, takođe i
vladar devete i uticaji na nju. To su vodeći principi darme. Ako se u devetoj kući
nađe Rahu koji je neprijatelj Surji, vodeći principi darme će biti ekstremni, on u
ovoj poziciji daje ekstremni zaokret u životu. Saturn će u ovoj poziciji dati da
osoba za vodeće principe ima svoj sopstveni rad, ako je tu Surja – atma, to je
efekat prošle karme. Takođe, malefici kada se nađu u devetoj kući daju barem
jednom u životu pad u darmi. Na ovaj način mi bojimo efekte i posmatramo celokupnu životnu situaciju osobe.
Primer br. 1 rođenje: 11.05.1980. 23:20:46, 20E17, 42N38 TZ 1E
U ovom primeru vidimo 3 malefika u devetoj kući. Pored celokupne slike vidimo i
Rahua koji je ujedno i Atma Karaka. Osoba je imala nagli zaokret u sudbini.
Saobraćajni udes potpuno je uticao na život osobe i okreno ga potpuno u pravcu
duhovnosti – osoba se inicirala u TM, počela da uči đotiš. U čartu postoji i oblik
Darma Karma Adipati joge koja je jedna od najboljih joga, kao i kletvu Gurua.
Primer br. 2
28.02.1971. 7:24:25, 19E6,45N46, TZ 1E
Vidimo da su Ma i Gu u devetoj kući. Oni formiraju specijalnu jogu koja se naziva
Guru Mangala joga i daje veliku ispravnost u aktivnostima. I ovde vidimo da je
Ma AK, vodeći principi osobe, sopstveni rad, ali i znanje, učenje, Guru. Osoba
radi duhovnu praksu, takođe uči đotiš.
Kada je bilo koja graha u devetoj ili nekoj drugoj kući od ogromne je
važnosti da pogledamo kakvo je stanje egzaltant i debilitant dispozitora date
grahe. Te grahe, u čijim rašijima je graha egzaltirana ili debilitirana, mogu podići
ili spustiti grahu koju posmatramo. Ako je to na primer to Sk – Sk je u trigonu,
sadarmi princip, ona će određenim delom doprineti karakteru osobe – doneće
ahimsu, nenasilje, harmoničnost, osećaj za lepe stvari po pitanju
enterijera...osoba je ispravna, korektna, odmerena i ako je pod jakim uplivom
Gurua osoba je duhovna. Sk poseduje rađas gunu i ona želi da pokaže,
demonstrira Darmu i ispravnost, neće je oštetiti ali će kao takva potencirati želje
– da bi ona dala ove i slične efekte, njeni egzaltant i debilitant dispozitori (Bu i
Gu) moraju biti dobro postavljeni. Ako je Čandra u devetoj bhavi, bitna je pozicija
Šukre kao egzaltant dispozitora i Mangala i Ketua kao debilitant dispozitora. Ako
su oni povoljno postavljeni, daće dobre efekte. Ako osoba ima Gurua u devetoj
bhavi, onda moramo gledati dostojanstvo Čandre i Šanija. Čandra je egzaltant, a
Šani debilitant dispozitor. Čandra je u situaciji da podigne Gurua, a potom da ga
spusti - što je jedina malefična stvar po pitanju Čandre. Šani u devetoj može
smanjiti bogatstvo ali i dati duhovnost. Ako je su Sk i Ma dobro postavljeni daće
dobre rezultate.
Naravno mi posmatramo grahu i na drugim nivoima. Znamo da je Sk
neprijatelj Sy koji je darma karaka, i Sy je debilitiran u Šukrinom rašiju, a Šukra je
i prirodna maraka te inicira prirodne probleme. Sk će biti dobra za finansije osobe
jer je dobro nositi Sk na nogama, a ne na glavi – u prvoj kući.
Takođe, možemo reći da ako je Sy u devetoj kući da je otac povezan sa osobom
iz prošlog života i tako za sve grahe; ako je tu Gu onda je veza sa guruom iz
prošlog života. Logično koristimo i kombinujemo sve karakatve graha.
Kada vladar devete bhave ode u drugu kuću sve karakatve devete bhave
kao što su ispravnost, istina, otac bivaju naglašeni u području druge kuće
(porodica ima ispravne, darmičke aktivnosti, osoba je dobrog morala) ali moramo
pogledati kakva je sama graha, da li je to malefik ili benefik, šuba ili papa.
Mahariši Parašara u BPHS kaže:
''Trigoni su poznati kao Višnustan (kuće Gospoda Višnua) dok su kendre
poznate pod pojmom Lakšmistan (kuće Boginje Lakšmi). Veza njihovih vladara
(kendri i kona) prouzrokuje Rađjogu''.*5
Ako vladar devete kuće ode u kendra bhavu on biva osnažen i to je dobro
jer su kendra i kona kuće veoma povoljne, vladar kone u kendri dovodi do
povezivanja Višnua i Lakšmi i plod toga je Guru. Najpovoljnija situacija
povezanosti kendra i kona bhava jeste kada se povežu najjača kendra (deseta
kuća) i najjača kona (deveta kuća) oni tada formiraju jednu od najboljih joga, a to
je Darma – Karma adipati *6.
Ako je pak Čandra kao vladar devete kuće loše smeštena u šestoj kući,
daće pad u darmi. Ovo je takođe i Dur joga koja daje periode siromaštva i spor
prosperitet što je i vrlo logično ako znamo da je šesta bhava Upačaja – grahe
koje su tu smeštene daće 50% svojih efekata odmah dok se za ostalih 50%
moramo boriti.
Takođe, Šukra koja je prirodna karaka za brak kada se nađe u osmoj kući nije
dobra jer je otišla dvanaest mesta – a princip dvanaeste od bilo koje bhave nam
ukazuje na ono što gubimo ili čega se svesno odričemo (žrtva). U ovom slučaju
to može biti partner. U slučaju ženskog kundalija Guru predstavlja muža te i
njegova pozicija u ovoj bhavi može dati sličan efekat.
S obzirom da je deveta bhava jedna od najbitnijih bhava u kundaliju,
nezaobilazan aspekt je i aruda od nje. Aruda pada predstavlja manifestaciju date
bhave, odnosno njen pravac, a pokazuje i kako drugi ljudi vide područje života
osobe u odnosu na nju samu. Prva i sedma kuća su Sat ili istina, istina je da smo
se rodili (prva kuća) i da ćemo umreti (sedma kuća – dvara, izlaz). Aruda lagna –
aruda pada od prve kuće će pokazati kako nas drugi ljudi percipiraju u ovom
svetu, dok lagna pokazuje istinu o nama, onakvi kakvi zaista jesmo. Mi znamo da
se Maha Višnu utelotvorio u devet graha kako bi ljudima isporučio efekte njihove
dobre i loše karme. Samim tim možemo zaključiti da gde god se nađe graha u
kundaliju ona direktno utiče na to životno polje i isporučuje nam bilo dobre ili loše
efekte. Ako znamo da je aruda manifestacija i uzmemo devetu kuću koja je
darma, sreća iz prošlog života – bagja, i pogledamo arudu nje, dobićemo sliku
manifestacije naše sreće koju nosimo iz prošlog života. Kada se tu nađu grahe
vidimo da one direktno imaju upliv, odnosno ulogu da nam isporuče određenu
manifestaciju (bilo dobru ili lošu u odnosu na devetu kuću). Ako pak u datoj bhavi
– arudi od devete nema graha, nema ni doše – poremećaja, probema. Graha
koja se nađe na A9 je od velike važnosti za darmu same osobe. Osoba mora
umilostiviti Devatu grahe koja je suprotna Devati grahe na A9, kako bi se
povećala darma, sreća.
Tabela izmene Devata je sledeća:
Graha Graha Devata Devata
Sy Bu Šiva Višnu
Ch Sk Devi Lakšmi
Ma Gu Subramanya Sada Šiva
Sa Rh /Kt Brahma(Narajana) Durga/Ganeša
Ako je Sy u A9 neće pokazati Šivu već Višnua jer dolazi do zamene Devata.
Sa/RH ili Sa/Kt – Devata Sa se zameni sa Devatom Rahua ili Ketua.
Pogledamo A9 i odredimo koja se Devata menja, koju treba obožavati da bi se
podigla darma. Kada postoje dva vladara uzimamo jačeg. Diktum je iz Deva
Keralama.
Primer br.3
Osoba rođena: 09.06.1978. 13:27:33, 19E07; 45N46, TZ 1E
U ovom slučaju se Devi – Ch zamenjuje sa Lakšmi jer je Ch na A9, mora se
obožavati Lakšmi inače se sreća neće promeniti.
Primer br. 4
Osoba rođena 09.02.1981. 06:03:10, 15E51;44N15, TZ 1E
Vidimo da je na A9 Rahu, osoba treba da obožava Devatu Sanija. To je Brahma,
ali mi nikada ne obožavamo Brahmu već Narajanu. Znači umesto Durge osoba
treba da obožava Narajanu kako bi promenila svoju sreću na bolje.
Primer br. 5
Osoba rođena 22.09.1976. 11:16:47, 19E50; 45N15, TZ 1E
U ovom slučaju vidimo da su tri grahe na A9. To su (Bu), Ma i Sy. Kada imamo
više graha na A9 uzimamo najjačeg. U ovom slučaju najjača graha je Bud. Da bi
povećala svoju darmu osoba treba da obožava umesto Višnua, Šivu koji je
Devata Surje.
Primer br. 6
Osoba rođena 18.06.1957. 01:00:23, 19E06; 45N46, TZ 1E
Vidimo da je na A9 Ketu čija Devata je Ganeša. Osoba treba da obožava Devatu
Sanija, a to je Brahma, odnosno Narajana kako bi povećala svoju darmu.
Primer br. 7
Osoba je rođena 21.11.1981. 06:07:57, 36E49; 1S17, TZ 3E
Na A9 kuće se nalazi Sy, osoba treba da obožava, umilostivi suprotnu
Devatu od Sy, a to je Višnu.
Dodatak: Važnost devete kuće nalazimo u svim klasičnim tekstovima. C.S. Patel je
dao svoj prevod na Bhrugu Nadi, i u poglavlju IX on kaže:
''trigonski znak od A9 je ascendent oca... *7 ''.
Ako proširimo ovaj princip i na Ch rasi oca vidimo da funkcioniše.
Primer br. 8
Osoba je rođena 30.07.1978. 14:14:13 , 19E7;45N46, TZ 1E
Ch je u očevom horoskopu u znaku tule.
Primer br.9
Osoba rođena: 09.06.1978. 13:27:33, 19E07; 45N46, TZ 1E
Otac ima Čandru u miin rašiju.
Primer br. 10
Osoba je rođena 23.05.1979. 03:20:28, 19E06; 45N46, TZ 1E
Čandra oca je u kumbha rašiju.
Primer br. 11
Osoba rođena 09.02.1981. 06:03:10, 15E51;44N15, TZ 1E
Chandra oca je u karku.
Sledeća šloka kaže:
''Ako se A9 nađe na lagni, dolazi do povećanja bagje. Osoba je posvećenik Gospoda Višnua i Šive. Osoba takođe obožava božanstva i poštuje Brahmine''*8
Primer br. 12
Osoba rođena 18.06.1957. 01:00:23, 19E06; 45N46, TZ 1E
Osoba meditira i radi TM Siddhi program dugo godina.
Primer br. 13
Osoba je rođena 30.07.1978. 14:14:13 , 19E7;45N46, TZ 1E
Osoba meditira od svoje 16. godine, uči đotiš.
''Ako je Bud vladar Aruda pade od 9. kuće, osoba će ceo život pisati
(knjige i sl.).*9
Primer br. 14
Osoba je rođena 01.02.1969. 05:25:00, 19E50; 45N15, TZ 1E
ZAKLJUČAK
Deveta bhava je pored desete najvažnija bhava u horoskopu. Ona pokazuje
principe koji vode osobu kroz život, pokazuje kakva je darma osobe, ono što smo
nasledili i što nosimo sa sobom. Podelom znaka na devet delova izračunavamo
navamšu, koja je pored šaštiamše najbitnija podelna karta. Od ogromnog su
značaja njene bhava karake, a to su Gu i Sy; njen vladar – jer oni pokazuju
Bagvana ili Boga u našem životu. Jedna od najpovoljnijih joga – Darma Karma
Adipati joga se formira upravo uz pomoć vladara devete i desete kuće –
usklađenost akcije sa darmom. Aruda pada ili A9 pokazaće nam pravac naše
bagje, sreće – njenu manifestaciju, dok će graha na njoj pokazati koju Devatu
treba da umilostivimo da bismo dobili sreću. Takođe u odnosu na devetu kuću
posmatramo i sedmu, kao njen dobitak. Kada je jasno da Darma štiti čistotu i
brak osobe, onda najveća i najsigurnija remedijalna mera za sve ljude, jeste
povećanje Darme. I pošto je Bagvan Šri Višnu taj koji sedi u devetoj kući Darme,
najbolje što možemo da uradimo je da ga obožavamo sa mantrom '' OM NAMO
NARAYANAYA '' ili da meditiramo na '' OM TAT SAT ''.
1 Kendra kuće su prva, četvrta, sedma i deseta.
2 Kona kuće su prva, peta i deveta kuća.
3 Brihad Parashara Hora Sastra, poglavlje 22, sloka 1-2.
4 Navamsa je pored šaštiamse najbitnija podelna karta koja se tiče naše darme, braka i dece, dobija se podelom znaka na devet jednakih delova. U njoj vidimo blagoslove Sri Narajane koje smo doneli iz proslog zivota.
5 BPHS poglavlje 43, šloka 28. Rađ joga je specijalna joga koja daje bogatstvo i status.
6 Darma – Karma adipati joga se formira kombinacijom vladara devete i desete bhave. Povezuju se darma i karma osobe. Ova joga se smatra vrhunskom kombinacijom za ispravnost, čestitost i moralan život.
7 S.C.Patel, Aruda System of prediction, Brhugu Nadi, p. 454
8 S.C. Patel, Aruda System of prediction, Brhugu Nadi, p. 244
9 S.C. Patel, Aruda System of prediction, Brhugu Nadi, p. 151
OM TAT SAT